top of page

רואי חשבון נותנים עצות לסוף שנת המס

רואי חשבון מקצועיים גורסים שיש להיערך היטב לסוף שנת המס במידה ורוצים ליהנות מהיבטי מיסוי והטבות. לנושא חשוב זה יש מספר רב של היבטים ותכנון פיננסי נכון יכול לחסוך הרבה מאוד כסף. איך מתכוננים, אפוא, לסוף שנת המס? הנה כמה טיפים...

חשוב לדעת:

טיסות עסקים לחו"ל – אם במהלך השנה נסעתם לחו"ל לרגל עסקים (כנס, תערוכה, פגישת עסקים וכו') תוכלו להכניס זאת לדו"ח השנתי ובלבד שיש לכם תיעוד של כל פרטי הנסיעה ומטרותיה. נסיעה עסקית מנומקת היטב היא הוצאה מוכרת. ספירת מלאי – עסקים שמבוססים על מלאי סחורות חייבים, על פי החוק, לערוך ספירת מלאי מדי שנה ב-31.12. חשוב מאוד להיוועץ ברואה חשבון לפני תהליך זה מאחר וניתן להקטין את הרווח השנתי המדווח בעזרת תיעוד מלאי שערכו ירד במהלך הזמן, הנקרא בז'רגון המקצועי "מלאי איטי". הפרשות לעובדים ולמעסיק – מאחר והפרשה לקרן פנסיה/ביטוח מנהלים ולקופת פיצויים הם בבחינת חובה בישראל, כדאי מאוד להפריש סכומים אלו לכל העובדים לפני סיום שנת המס שכן מדובר בהוצאה מוכרת. וזה נכון גם לגבי המעסיק עצמו. במידה ויש גם קרן השתלמות –מומלץ להפריש גם אליה עד סוף השנה כדי ליהנות מהטבות המס. השקעות – בישראל יש מספר אפיקי השקעה המוכרים כהוצאות, למשל השקעה במחקר ופיתוח. כדאי מאוד להתייעץ עם רואה החשבון ולחפש מידע אילו השקעות מוכרות ולבצע אותן לפני תום השנה. מתנות – האם במהלך השנה הענקתם מתנות ללקוחות או שרק חשבתם על זה? אז לפני סוף שנת המס, תממשו את זה. מתנות ללקוחות שאתם נמצאים איתם בקשר עסקי יכולות להיחשב הוצאה מוכרת. כיום הסכום עומד על 200 ₪ למתנה, כדאי להיות מעודכנים בסכום שכן הוא משתנה מעת לעת. תיאום מס – סוף השנה זה הזמן בה' הידיעה לעשות תיאום מס. תיאום מס נועד לאנשים שעובדים ביותר ממקום עבודה אחד. מעמדך בביטוח הלאומי – כל אדם מסווג בביטוח הלאומי בהתאם למעמדו האישי: כמות ילדים (קצבאות), שכיר, עצמאי, אופי העבודה וכו'. סוף שנת המס זו הזדמנות טובה לבדוק את המעמד שלנו במוסד לביטוח לאומי ולעדכן אותו. גם כאן מומלץ לבדוק ולעדכן את זה עם רואה החשבון, אבל אפשר גם לעדכן לבד את המוסד לביטוח הלאומי. הקדמת הוצאות – אם אתם יודעים על הוצאות עתידיות שיתבצעו בתחילת השנה הבאה, כדאי מאוד להקדים אותן לסוף שנת המס הנוכחית. ההקדמה הזו תקטין את גובה המס שתשלמו בסוף השנה הנוכחית. שימו לב!!!! לא כל הוצאה תפחית את חבות המס, למשל ציוד משרדי כמו מחשבים. יש להתייעץ עם רואי חשבון מומחים לפני שמוצאים את הכסף. דחייה של הכנסות – אם אתם יכולים לדחות קבלת תשלומים לשנת המס הבאה בצורה לגיטימית וחוקית, זה מומלץ, כי כך תקטינו את חבות המס. גם כאן חשוב לבדוק עם רואה החשבון שלכם אילו הכנסות כדאי לדחות. חוב אבוד – אם מעוניינים שהרשויות יכירו בחוב אבוד ויראו בו הוצאה מוכרת יש לסיים את כל ההליכים והפרוצדורות הנדרשים: קבלת האישורים מעורכי הדין, הליכי ההוצאה לפועל וכו'. הפסדים מניירות ערך – רכשתם ניירות ערך ויצאתם נפסדים השנה? לא נורא, תוכלו לקזז אותם מרווחי ההון אם תמכרו את ניירות הערך בשנת המס הנוכחית ותמציאו תיעוד בנקאי מתאים. יצוא – אם העסק או החברה ייצאה מוצרים או שירותים לחו"ל ייתכן ואתם זכאים להנחות מס. יש לברר עם רואי חשבון מה ההיקף המינימאלי של הייצוא המוכר במס.

הרווח כולו שלכם!

אלו הם, כאמור, חלק מהעצות שניתן ליישם לקראת שנת המס. ניסינו להציג את הטיפים בשפה ברורה ופשוטה כך שכל אדם יוכל להבין ולא רק רואי חשבון מקצועיים. בכל מקרה, כדאי מאוד לעבור עם רואה החשבון שלכם על כל ההמלצות שכאן ואף לקבל המלצות נוספות, בסופו של דבר הרווח כולו שלכם.


bottom of page