top of page

מטבחים כפריים מעוצבים

בין אם אתם אוהבים לבשל, לאפות, לטגן, לצלות ולהקפיץ, ובין אם אתם אוהבים "רק" לאכול, מטבחים כפריים הם תמיד מקור לנחת עצומה.

מצד שני, מטבח כפרי מעוצב כהלכה הוא גם פריט שעשוי להיות יקר מאוד, ולא לכל אחד יש את התקציב המאפשר רכישת מטבח שכזה. יחד עם זאת, אם תקדישו מעט זמן ומאמץ בהחלט תוכלו להגיע למטבח שכולו אווירה כפרית שובת לב במחיר שלא יגרום לרפיון בכיס.

סוגי מטבחים כפריים

המונח "מטבח כפרי" משמש אותנו לתאר כמה וכמה סוגי מטבחים, שלכולם מכנה משותף והוא מראה כפרי מלבב, חמים ונעים, אך ישנם גם לא מעט הבדלים ביניהם.

הסוגים המבוקשים ביותר של מטבחים כפריים בארץ הם מטבח בסגנון פרובנס, מטבח כפרי אנגלי, מטבח כפרי יווני ומטבח בסגנון טוסקנה. קל להבין מדוע מטבחים אלה כה פופולאריים, שהרי מי מאיתנו לא היה רוצה לחיות בכפר פרובנסיאלי שטוף שמש ורווי הנאות, או בכפר יווני שליו המשקיף על הים?

מטבחים כפריים בסגנון פרובנס מתאפיינים בריהוט בעל נוכחות מסיבית, בפריטים שמרקמיהם גסים וצבעיהם חמים וברוב המקרים הם מרווחים להפליא. מטבחים אנגליים מתאפיינים בצבעים פסטליים ובסדר וארגון. מטבח כפרי יווני מתאפיין בצבעוניות עזה ופשטות נעימה ואילו מטבח כפרי בנוסח טוסקנה הוא כזה שיש בו קישוטים ועיטורים רבים.

איך להוזיל עלות מטבח כפרי מעוצב?

כאמור מטבחים כפריים עשויים להיות יקרים מאוד, הן בגלל מרכיב העיצוב והן בגלל החומרים היקרים המשמשים לייצור מטבחים אלה (ובפרט עץ מלא בשפע).

הבסיס למציאת מטבח כפרי בעלות סבירה, כזו שתוכלו לעמוד בה, ושתבטיח כי בכל פעם שתשהו במטבח תיהנו מהחן הבלתי נדלה שלו ולא תחשבו על המחיר, הוא סקר שוק מקיף. אל תסתפקו בשתיים שלוש הצעות מחיר אלא חירשו את האינטרנט וגם כתתו רגליים בין חברות שונות לייצור מטבחים – אמנם מדובר בהשקעה של זמן ומאמץ, אולם כזו שעשויה לחסוך לכם כסף רב!

בנוסף, כדאי לזכור שבמקרים רבים הפרטים הקטנים הם אלה שיוצרים את הרושם הכללי של המטבח, ובפרט כשמדובר במטבחים כפריים. סלסילות ובהן פירות צבעוניים או ירקות חינניים, צנצנות ובהן חומרי גלם שונים (רצוי בשלל גוונים על מנת להוסיף יופי ואור למטבח), וו ברזל שממנו משתלשלים סירים מנחושת, מחבתות או כפות עץ גדולות וכו'. כדאי גם להקפיד שבמטבח תמיד יהיו פרחים (טבעיים, כמובן!) שכן גם הם תמיד מוסיפים לחיבור עם הטבע ולתחושה החמימה והנעימה שמטבחים כפריים משרים על הבית.

גם פריטים גדולים יותר אולם לא בהכרח יקרים מאוד – ובוודאי שכאלה שעם חיפוש רציני תוכלו למצוא במחיר סביר – תורמים לעיצוב כפרי: למשל, רצפה מאוירת שמורכבת מאריחי טרה קוטה או רצפת אבן טבעית, או דלפק מעץ מלא במרקם גס. אפשרו גם לאור השמש לחדור במלוא עוזו למטבח, על מנת להאיר אותו ולהדגיש את יופיו.


bottom of page