top of page

תיק עבודות של עיצוב פנים

איך לבנות תיק עבודות של עיצוב פנים?

תיק עבודות הוא הכרטיס הביקור שלכם במציאת עבודה, לקוחות חדשים ופעמים רבות גם לקבלה ללימודים. תיק העבודות יספר עליכם יותר טוב מאלף מילים. תיק עבודות יספר על היצירתיות שלכם, על האסתטיקה שלכם ועל הניסיון שלכם. חשוב להשקיע בתיק העבודות וליצור תיק מרשים ומגוון ככל שניתן.

תיק עבודות ללימודים

בתי ספר רבים העוסקים בתחום העיצוב ידרשו מכם בעת הרישום והמבחנים להציג תיק עבודות שלכם. לרוב תיק העבודות יכלול מספר עבודות שעשיתם, ציורים או איורים שלכם. בעת רישום ללימוד לא יצפו מכם להציג תיק עבודות מלא או הכולל פריטים של התחום שאותו אתם רוצים ללמוד כגון עיצוב פנים או אדריכלות, אך כן יצפו לראות את הגישה שלכם לציור, היצירתיות והאסתטיקה.

  1. המגוון

במקרים רבים תלמידים ללא תיק ניגשים למכינה לעיצוב על מנת ללמוד על התחום ולבנות תיק עבודות. לרוב תיק העבודות יכיל את היצירות שהכנתם במהלך המכינה. לכן חשוב בעת בחירת העבודות שמוטלות עליכם לבחור באסטרטגיה שתאפשר לכם להציג את היצירתיות, האסתטיקה והרעיונות שלכם בצורה מובנית ומעניינת, תוודאו שהתיק מכיל עבודות שונות ורעיונות שונים וללא חזרה על דברים.

  1. לתעד הכול

במהלך הלימודים תדרשו לבנות מצגים שונים, בהתאם לתחום הלימודים. בלימודי אדריכלות תדרשו לבנות מיצגים שונים, לאייר, לשרטט ועוד. חשוב שכל עבודה שעשיתם תשמרו, גם שרטוטים, ודגמים שבניתם, בחרו עבודות עם חומרים שונים שעסקתם בהם, תחומים שונים, שימוש בטכניקות שונות או כל דבר שיכול להראות על הניסיון שלכם. חשוב לצלם הכול ולתעד ולהכניס לתיק העבודות. קחו בחשבון שגם ציור שצירתם או איירתם יכול לתרום לכם בשלב הראשוני בעת חיפוש עבודה.

בניית תיק עבודות מגוון המאפשר ללמוד עליכם לעומק יקל עליכם בקבלת לעבודה או קבלת פרויקט. חשוב להראות כי תיק העבודה לא רק מראה על חשיבה מיוחדת או יצירתיות, חשוב להראות כי אתם גם מסוגלים לסיים את הפרויקט. לכן אם במהלך הלימודים התחלתם פרויקט חשוב לסיים אותו ולהציג את הרעיון המוגמר. כמו- כן, עבודות שעשיתם בתחילת הלימודים וכללו רק מודל, תוכלו להשלים באופן עצמאי בהמשך הלימודים.

  1. אחידות או מגוון

תיק העבודות הוא זה שיפתח לפניכם דלתות בעתיד, אף אחד לא יקבל אתכם לעבודה או ישכור אתכם לפרויקט על סמך מילתכם בלבד. לכן חשוב שהתיק יהיה מכוון למטרה, האם אתם מעוניינים להציג מגוון של עבודות שלכם או להתרכז בתחום אחד שאתם רוצים לעבוד בו? התשובה היא בהתאם למטרות שלכם, חיפוש עבודה בתחילת דרכם חשוב להציג עבודות בתחום שאליו מיועדת העבודה, הצגת פרויקטים חשוב להציג מגוון של עבודות שונות בתחום.

  1. השקיעו בתיק

תיק עבודות של עיצוב פנים מציג את היכולות שלכם. חשוב שהתיק יהיה מעוצב ואסתטי לעין, אם צילמתם את העבודות שלכם וודאו שהצילומים איכותיים ומציגים מספר זוויות של העבודה. וודאו שלא נופלים דפים מהתיק או שקלסר נראה מרופט.אל תעמיסו עבודות ובחרו עבודות איכותיות שלכם.

לסיום חשוב לשים לב למי התיק פונה ומהי המטרה שלכם, שכן בכל מקום מצפים מהמועמד לדברים שונים. הקפידו כל העת לעדכן את תיק העבודות, להוסיף עבודות שעשיתם או הייתם שותפים בו, והוסיפו המלצות של לקוחות שלכם


bottom of page