top of page

דגשים בבחירת טכנאי רשתות

דגשים בבחירת טכנאי רשתות לעסק שלך

בעסקים רבים ניתן למצוא מספר מחשבים, החל משלושה ועד עשרות מחשבים שצריכים לעבוד יחד ולתקשר אחד עם השני. פעמים רבות תיבות דואר משותפות, קבצים ותיקיות שניתן להגיע אליהן מכל מחשב, לצד תיקיות שדורשות הרשאה להגיע אליהן. חיבור רשת המחשבים דורשת טכנאי רשתות שידע לתת את הגיבוי והתמיכה בעת הצורך, לתקן את הרשת במקרה של תקלה ולשפר את הנדרש ברשת המחשבים כגון חיבור למדפסות, הרשאות, ניהול יומנים ועוד.

בחברות רבות המחשבים הוא כלי העבודה ותקלה קטנה ביותר יכולה להשבית את העבודה, ובחירת טכנאי רשתות מקצועי הופכת להיות חשובה וקריטית.

מיהו טכנאי הרשתות?

טכנאי רשתות עוסק במספר תחומים: בבניית רשת התקשורת בין המחשבים, החל מתכנון התשתית, הקמת תשתית הרשת האינטרנטית, חיבור למדפסות, לאינטרנט ועוד. בניית הרשאות לעובדים, בניית רשת מדורית, המאפשרת הגבלה של עובדים לקבצים מסוימים במחשב, וגישה מרחוק, אבטחת רשת האינטרנט מפני פולשים מבחוץ ועוד.

טכנאי רשתות חיצוני

בארגונים רבים ניתן למצוא איש רשתות הנמצא בחברה ופועל בה. אך עסקים רבים אינם יכולים להחזיק טכנאי רשתות במשרה מלאה ונעזרים בשירות של טכנאי רשתות חיצוני במידת הצורך. במקרים של איש טכנאי רשתות חיצוני חשוב לבחור איש מקצועי שיעבוד עם החברה לאורך זמן ויכיר את הנפשות הפועלות ואת רשת המחשבים בעסק.

  1. מקצועיות

נושא חשוב שיש לבדוק הוא המקצועיות של הטכנאי שאתם בוחרים. יש רבים שסיימו הרגע קורס טכנאי רשתות ורוצים לעבוד, אך חשוב לבחור איש מקצועי שידע את העבודה על בוריה, שכל בעיה שיתקל בה הוא כבר עסק בה בעבר. פעמים רבות מומלץ לבחור איש מקצועי שיקר יותר, אך מבטיח רשת אמינה שעובדת ללא תקלות.

  1. זמינות

בעסקים רבים שבהם טכנאי רשתות המחשבים אינו חלק ממערך העובדים, חשוב שטכנאי רשתות יהיה זמין לכם בעת תקלה או בעת הצורך. טכנאי רשתות רבים פועלים שיש להם גישה אל המחשב שלכם מהמשרד שלהם, ותקלות או עדכונים רבים ניתן לעשות מרחוק, אך חשוב שיהיה זמין במקרה של תקלה המחייבת אותו להגיע אל משרדכם. חשוב לבחור בטכנאי שמיקומו קרוב למשרד שלכם ולא מצריך נסיעה של שעות רבות.

  1. איש אחד או חברה

נושא אחר שיש לשים עליו את הדגש הוא האם לבחור טכנאי רשתות העובד לבד או להתחבר לחברה המעניקה שירות של טכנאי רשתות. השיקול שיש לקחת בחשבון הוא המחיר ומהו הזמינות שהעסק דורש טכנאי רשתות. במקרה ואתם זקוקים לטכנאי פעמים רבות יש לשקול לקחת חברה שיכולה לספק טכנאי בכל עת או לבחור בטכנאי רשתות העובד באופן עצמאי אך יש לקחת בחשבון שיהיו מקרים שתחכו לטכנאי לשם עדכונים שאינם דחופים. פעמים רבות השוני בא לידי ביטוי במחיר.

  1. אמינות

פרמטר חשוב שיש לקחת בחשבון הוא האמינות של האדם עימו אתם עובדים. טכנאי רשתות פעמים רבות יכול לפעול מחוץ למשרד שלכם. יש לו גישה לתיקיות רבות ולמעשה לכל המחשבים במשרד. חשוב לבחור אדם אמין, שתדעו כי החומר הנמצא על גבי המחשבים מאובטח ושמור.


bottom of page