top of page

יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט - גוגל יוטיוב ופייסבוק

המחשבים, הסמארטפונים והאינטרנט כבשו את תחום התקשורת. כיום החדשות, המוצרים ואף הרכילות מהירים יותר וזמינים יותר מבעבר, בזכות המחשבים והסמארטפונים. מעבר לכך כל גולש הופך בעצמו לכותב ומגיב.

החשיבות של יחסי הציבור

בעבר יחסי ציבור שלטו בעיקר בעיתונות הכתובה ועבודת היחצן הסתכמה בעיקר בהעלאת כתבות בעיתונות, בהפצת ידיעות בפקסמיליות, בהתאם לחברה או למוצר שאותו הוא יחצן, ברוב המקרים עבודת היחצ"נות היתה הגזרה של החברות הגדולות בעלות התקציב הגדול. וכיום חברות היחצ"נות כובשות את האינטרנט. למעשה יחסי ציבור ללא זירת האינטרנט משמעה שאין יחסי ציבור. יחסי ציבור הם הבונים את התדמית של החברה, הם המפיצים את הכתבות והם המנהלים את הלך הרוח בתקשורת.

עידן האינטרנט

עידן האינטרנט יצר רוח חדשה והפך את היוצרות, כיום כל משרד יחסי ציבור המכבד עצמו חייב לפעול גם בזירה של האינטרנט, יוטיוב, גוגל, פייסבוק ואם גם אפשר אז לצייץ מפעם לפעם בטוויטר.

גוגל

גוגל הינו המנוע החיפוש הגדול ביותר, הכול ניתן למצוא בגוגל וזו הסיבה שגם יחסי ציבור בגוגל צריכים להיות זמינים לגולשים, אם אתה לא בגוגל אינך קיים.

יוטיוב

ערוץ נוסף וחשוב הוא היוטיוב YouTube השייך לגוגל ובו ניתן לעלות סרטונים. מדי יום עולים מאות ואלפים של סרטונים. היתרון שגם סרטונים אלו נמצאים בתוצאות החיפוש, ושנית, ניתן לעלות לאתר סרטונים המחוברים ליוטיוב. סרטון ביוטיוב מוכר, זו עובדה.

פייסבוק

זירה אחרת חשובה שפרצה לתודעה שלנו היא הרשת החברתית – הפייסבוק. כולם שם, וכיום ניתן לעלות בפייסבוק דף עסקי, עם תמונות ותכנים המאפשרים להגיע לקיר של כל החברים והאוהדים שלכם. מעבר לפייסבוק ניתן למצוא רשתות נוספות כגון לינקדאין, קפה דה מרקר ואחרים שאף הם תורמים את חלקם ביחסי הציבור.

תקשורת מתקדמת

אין ספק שהזירה האינטרנטית גועשת וכיום לא ניתן להתעלם ממנה או לעבוד בחלקה. יחסי ציבור אינו מסתכם רק בהעלאת פוסטים או סרטונים לאינטרנט. האינטרנט יוצר תקשורת שונה ממה שהכרנו עד כה. תקשורת דו- כיוונית, היום הגולש יכול להגיב ולרשום אף הוא את דברו, לעלות בלוג או סרטון, ואין להתעלם מזירה זו, מכוון שלעיתים תגובה שאינה טובה יכולה ליצור באזז גם לעברנו. התקשורת הדו- כיוונית דורשת מאיתנו להגיב ומהר.

ליצור את התדמית הנכונה

עבודה נכונה בערוצים אלו יכולה לתרום מאוד לתדמית של החברה או הארגון.סרטונים המספרים על החברה או על המוצרים השונים, אתר אינטרנט יפה ומושקע. יצירת קשר ישיר עם החברים בפייסבוק, פורומים ועוד. למעשה מדובר בלא מעט עבודה ומעבר לכך התמדה. גם הגולש שכתב מחכה לתגובה שלכם. לכן חשוב לשים לב ולהקפיד ולתחזק את הערוצים השונים.

בחירה של חברת יחסי ציבור חייבת לקחת בחשבון מספר נושאים, ראשית בדקו אם החברה עובדת גם בזירה האינטרנטית, בקשו לראות דוגמאות של פעילות של החברה ברשת האינטרנט.

חשוב שחברת יחצ"נות תבנה עבורכם תוכנית מסודרת. נושא נוסף שיש לשים עליו את הדעת הוא תיאום ביניכם ובין חברת היח"צנות.


bottom of page