top of page

מה זה ייעוץ משכנתאות?

משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שתיקחו והיא תלווה אתכם שנים רבות. החזרי המשכנתא פעמים רבות מכבידים על ניהול התקציב המשפחתי ולכן חשוב לבחון היטב את סוג המשכנתא שאתם לוקחים ואת ההחזרים החודשיים שאותם תצטרכו להחזיר במהלך השנים. משכנתא שאינה מתאימה עלולה להביא לקושי בהחזרים ולהוביל למשבר כלכלי גדול. ייעוץ משכנתאות יסייע לכם לבחור את מסלול המשכנתא המתאים ביותר עבורכם כעת וגם איזה מסלול יתאים עבורכם גם בעתיד.

ההגדרה

ייעוץ משכנתאות מספק ללקוח את כל המידע המקדים הקיים בעת בחירת המשכנתא על מנת לקבל החלטה רציונאלית ומושכלת המתאימה לרמת החיים ולסגנון החיים של האדם באמצעות הכוונה מקצועית של אדם אובייקטיבי.

איך תפקיד נולד?

אם בעבר לקיחת משכנתא היתה הליך שלרוב נעשה בבנק שבו החשבון שלך קיים. כיום רבים מבינים את החשיבות של בחינת שוק המשכנתאות לפני שהם בוחרים משכנתא, אך בפועל בדיקה זו היא מורכבת ולא תמיד ברורה. השוואה בין משכנתאות לא פשוטה, המושגים השונים כגון מדד פריים, ריבית משתנה, ריבית קבועה, צמוד לדולר, צמוד למדד ומהן ההשלכות של כל החלטה על תשלומי המשכנתא לצד החלטות אחרות, כגון רמת החיים שלנו, סגנון החיים והוצאות נוספות, הגדלת המשפחה, הביאו ללידת תפקיד חדש הנקרא יועץ משכנתאות.

יועץ משכנתאות של הבנק

אתם בוודאי שואלים את עצמכם למה לשלם על שירות שניתן בחינם על ידי הבנק. כל בנק משכנתאות כולל צוות שהינו יועצי משכנתאות הנמצאים לרשותכם. טענה נוספת היא שגם להם יש אינטרס להתאים את המשכנתא המתאימה לכם מבחינת תשלומים והן מבחינת העמידה בתשלומים בהתאם לרמת החיים שלכם ואף להם יש אינטרס שתעמדו בתשלומים לאורך השנים הרבות של החזרי המשכנתא. אך קחו בחשבון שיועצי המשכנתאות של הבנק מקבלים את המשכורת מהבנק ואינם חפים מכל השפעה של הבנק. בסופו של דבר מטרתם למכור לכם משכנתא ולשכנע אתכם שהמשכנתא שלהם היא המשתלמת ביותר, בטח מהמשכנתאות שהציעו לכם בבנקים האחרים.

יועץ המשכנתאות שלכם

יועץ משכנתאות שלכם הוא אדם הפועל בהתאם לאינטרס שלכם בלבד. ייעוץ משכנתאות כולל חישובים של פרמטרים שונים בהתאם למצב המשק, בחינה של מסלולי תשלומים שונים, בחינה של מצבו הכלכלי של הלקוח ובהתאם לפרמטרים השונים התאמה של מסלול המשכנתא. בנוסף יועץ משכנתאות יכול לספק הסברים על תרחישים שונים בנושא החזרי התשלומים, ריביות ומרכיבים כלכליים נוספים. בסופו של יום יועץ משכנתאות יחסוך לכם כספים רבים בהחזרים החודשיים.

גם אם יש כבר משכנתא

ייעוץ משכנתאות מתאים גם לאנשים שיש להם משכנתא ומעוניינים לבחון את תנאי ההחזר ולערוך מחזור משכנתא.

חברות רבות החלו להתמחות במתן ייעוץ עבור משכנתאות, ובהתאם לדרישה בתי ספר רבים מציעים קורסים שמטרתם להכשיר יועצי משכנתאות. קורס יועצי משכנתאות מכשיר את התלמידים במושגים השונים בתחום, מעניק כלים לניתוח משכנתאות, הכרות עם מערכת הבנקאית בארץ, הכרת תהליך העבודה בבנק מול הלקוחות, עמלות, מחזור משכנתאות, בניית תמהיל משכנתאות, במטרה להופך אותם ליועצי משכנתאות מקצועיים.


bottom of page