top of page

רעיונות לסדנאות גיבוש בשטח

מנהלים רבים המחפשים סדנאות גיבוש לעובדים שבויים בתדמית של סדנאות הכוללות אולם שבו מתרחשת הפעילות. אחרים שבויים בתדמית שיום גיבוש שונה מיום כיף ולכל אחד מהם מטרה שונה. לצד זאת המנהלים כל העת מחפשים חידושים בתחום סדנאות גיבוש, על מנת לגוון בפעילויות השונות לעובדים, שוב סדנת שוקולד? למה שסדנת גיבוש לא תכלול גם יום של הנאה לעובדים.

יום גיבוש

יום גיבוש הוא יום המאפשר ליצור הכרות טובה יותר בין עובדים חדשים לוותיקים, למנהל למידה אפקטיבית על עובדיו והכרות מעמיקה יותר עם עובדיו. במקום העבודה המנהל עסוק בניהול המקום ולא תמיד הוא יכול להבחין בכישוריהם ואופים של עובדיו. בהתאם למטרות שאותם רוצה להשיג המנהל מיום הגיבוש נבנית התוכנית של יום הגיבוש, נבנים תרגילים ואינטראקציות שונות בין העובדים שיאפשרו למנהלים ללמוד על התקשורת הבינאישית, כישורי מנהיגות ועוד. יום גיבוש מאפשר גם לעובדים ליצור קשרים בניהם המסייעים להם לאחר מכן במקום העבודה.

יום גיבוש הוא יום הזדמנות גם לעובד להוכיח את יכולותיו השונות כגון מנהיגות, אסרטיביות ועוד, לצד יום שהוא יציאה מהשגרה והזדמנות להכיר יותר את האנשים שעובדים עימו.

גיבוש בטבע

יום גיבוש בטבע הוא יום המשלב בין פעילות כייפית ומשחררת, יחד עם הרצאה הקשורה למקום ופעילות גיבוש הכוללת סדנה מיוחדת עם המאפיינים של יום גיבוש. היתרון של יום גיבוש בטבע הוא האפשרות ליהנות מחוויה משותפת, המאפשרת גם למנהלים ללמוד על העובדים ולראות אותם בזווית שונה מזו שיש בסדנה בחדר או בעבודה. יום גיבוש שהוא גם יום כיף מאפשר לכם לחבר בין העובדים הוותיקים לעובדים החדשים, למשל, אנשים הנמצאים יחד על ריינג'ר או על קיאק יחד קל להם לשתף פעולה ולהכיר יותר אחד את השני יותר מכל אינטראקציה אחרת שתעשה בניהם.

יום גיבוש בטבע מאפשר לכם לבחור בין אטרקציות שונות:
  • טרקטורונים - יום חורף הכולל נסיעה בטרקטורונים. ניתן לתת להם מפות שלפיהם הם צריכים להגיע לנקודות יעד שונות ולאסוף דברים מסוימים ובסיום מפרש במקום אחד שם תיערך הפעילות.

  • טיול גי'פים במדבר – טיול שכולו אתגר בנסיעה המאפשר לכל אחד לחוות נסיעה מיוחדת ומאתגרת.

  • טיול אופניים – טיול אופניים המאפשר להם לבחור מסלול נסיעה מיוחד הכולל עצירה בשטח לפעילות גיבוש, בשילוב עם הרצאה מעניינת הקשורה במקום.

  • קיאקים בנהר הירדן – פעילות של קיאקים ביום קיץ, המשלב לאחר מכן פעילות גיבוש של העובדים.

לצאת לשטח

בחירת יום גיבוש הכולל פעילות בטבע מאפשרת למנהל לתפוס שתי ציפורים במכה, הנאה וגיבוש העובדים. חשוב לבחור פעילות שתתאים ליכולת העובדים. למשל גיבוש עם מסלול אופניים חשוב לבחור מסלול שיתאים לכולם, גם לאלו שיחליטו לצעוד במקום לרכב. שלבו את היום עם פעילות בשטח כגון הכנת אוכל בשטח או מנחה שיגיע לשטח. חשוב שתבחנו את הפעילויות של יום הגיבוש קודם ותראו שהיא משיגה את המטרות שלשמה ארגנתם את היום, כגון למידה של המנהלים על העובדים, גיבוש הצוות וכדומה. וודאו כי העובדים ידעו על אופי היום ויגיעו מוכנים.


bottom of page